Sinds kort is het thuiswerkadvies door de overheid enigszins versoepeld. In veel gevallen zullen medewerkers het thuiswerken afwisselen met werkdagen op kantoor. Die hybride werksituatie vraagt wel om een herziening van de werkplek. Daarin speelt u als IT-partner natuurlijk een onmisbare rol. Door het benadrukken van deze 6 aandachtspunten bij uw klant creëert u nieuwe verkoopkansen.

1. Voorzieningen voor aansluiten en opladen van mobiele apparatuur

In een hybride werksituatie gaan laptops en tablets regelmatig van huis naar kantoor en vice versa. Op beide locaties moeten medewerkers snel en eenvoudig kunnen ‘inprikken’ op de werkplek. Ook opladen en veilig opbergen van deze apparatuur mag geen probleem zijn.

Bijvoorbeeld Belkin biedt hiervoor een reeks oplossingen. De Belkin Connect USB-C ondersteunt het aansluiten van maximaal 7 apparaten tegelijk, via een enkele USB-C-kabel. Naast USB-poorten beschikt het apparaat ook over een HDMI-poort, voor het verbinden van monitoren en beamers. Daarmee is het de ideale USB-hub voor hybride (flex)werkplekken waar regelmatig gebruikers ‘in- en uitchecken’.

Bijzonder is de Belkin Store & Charge Go, een oplossing voor het tegelijkertijd veilig bewaren en opladen tot tien tablets of laptops tegelijkertijd. De oplossing bestaat uit twee verwijderbare bakken voor elk vijf apparaten en is geschikt voor plaatsing op het bureau of montage aan de wand. De Belkin Store & Charge Go bevat bescherming tegen overspanningsbeveiliging.

2. Mobiele projectoren voor flexibele presentaties

Nu medewerkers elkaar weer vaker treffen, zijn ook ‘live’ presentaties weer een terugkerende exercitie. Met compacte, draagbare projectoren maakt u medewerkers in dit opzicht flexibeler. Is een vergaderruimte bezet? Geen probleem, een mobiele projector is immers probleemloos verplaatsbaar naar andere ruimtes. De dynamiek die daarmee ontstaat past goed op kantoren waar flexibel werken de norm is.

Een geschikte projector voor deze omstandigheden is de Epson EB-1795F. Deze lichtgewicht, compacte projector past in dezelfde tas als een laptop en is daarmee uiterst draagbaar. Toch is dat niet ten koste gegaan van de prestaties. Zo projecteert het apparaat de beelden in Full-HD richting het doek en heeft het een lichtopbrengst van 3200 lumen. Daarmee zijn presentaties ook nog zichtbaar in ruimtes die niet goed verduisterd kunnen worden.

3. Voorzieningen voor individuele ergonomie

Flexplekken worden vrijwel altijd door meer dan één medewerker gebruikt. Dat heeft gevolgen voor de ergonomie. Gebruikers moeten bijvoorbeeld zelf een monitor snel en eenvoudig in de juiste hoogte en hoek kunnen stellen. Ergotron biedt hiervoor een professionele oplossing in de vorm van TRACE-monitorsteunen. Deze verstelbare steunen beschikken over een speciale mount voor het bevestigen van een monitor.

De steunen zijn in hoogte verstelbaar, en beschikken over een zwenk- en kantelfunctie. Zo kunnen medewerkers beeldschermen eenvoudig in de juiste hoek plaatsen, passend bij hun lichaam en de werkzaamheden. Ook als deze monitoren van zichzelf niet beschikken over goede ergonomische afstelmogelijkheden.

4. Compacte en ergonomische randapparatuur

Randapparatuur zoals muizen en toetsenborden zijn ook voor de hybride werkplek onmisbaar. Vanuit hygiënisch oogpunt kan het verstandig zijn dat medewerkers hun ‘eigen’ randapparatuur gebruiken. Dat betekent wel dat zij deze van en naar de thuis- en flexwerkplek op kantoor moeten vervoeren. Naast ergonomische eigenschappen is dan een compacte vormfactor belangrijk. Draadloze randapparatuur biedt de beste bewegingsvrijheid.

Bijvoorbeeld Microsoft levert met het draadloze Microsoft Designer Compact Keyboard een solide oplossing. Dit compacte toetsenbord is ondanks het bescheiden formaat veelzijdig, zeker in combinatie met een extra losse unit voor numerieke toetsen.

5. Printers voor de thuiswerkplek

Voor veel medewerkers is een goed printer en/of all-in-one onmisbaar. Dat geldt natuurlijk net zo goed op het thuiskantoor. Het is daarbij wel belangrijk dat dit afdrukapparaat op afstand beheerd kan worden, zodat security en beheersbaarheid niet in het geding komen. Ook moeten gebruikers net zo gemakkelijk printopdrachten vanaf hun smartphone kunnen inplannen als vanaf hun desktop of laptop.

Met de HP OfficeJet Pro 8024e AiO doet uw klant een veilige investering. Deze all-in-one-kleurenprinter kan printen, kopiëren, scannen en faxen. Opvallend is het grote aantal verbindingsmogelijkheden. Printopdrachten versturen kan via Apple Airprint, WiFi, HP Smart App, Wireless Connect en via het vaste netwerk.

6. Degelijke headset voor probleemloze onlinevergaderingen

Onlinevergaderingen zijn in veel organisaties niet meer weg te denken. Overleg tussen collega’s op kantoor en thuis is cruciaal voor teamwork en de teamspirit. Een goede headset is daarbij onmisbaar. Deze moet niet alleen comfortabel zijn, maar ook beschermen tegen storend omgevingsgeluid.

Bijvoorbeeld de Kensington USB Hi-Fi Headphones beschikken over deze eigenschappen. Dankzij krachtige 40mm-drivers is de verstaanbaarheid optimaal. Zachte oorkussens voorkomen klachten bij langdurige onlinesessies. De ingebouwde ruisonderdrukking zorgt bovendien voor een goede verstaanbaarheid en betere concentratie, ook in kantoortuinen.

Meer weten?

Wilt u meer weten over de inrichting van hybride werkplekken nu veel klanten weer terugkeren naar kantoor? Neem vrijblijvend contact met ons op voor meer informatie.